sisteme antiefractie si monitorizare video

Intrebari frecvente sisteme antiefractie si monitorizare video

Bine ați venit pe pagina noastră dedicată întrebărilor frecvente! 

Întrebări frecvente despre sisteme de securitate

În acest ghid, îți oferim răspunsuri pentru cele mai frecvente întrebări legate de instalarea și utilizarea sistemelor de securitate, pentru a te ajuta să faci alegeri informate în protejarea locuinței sau afacerii tale.

centrala antiefractie
acumulator centrala antiefractie
tastatura sistem alarmare antiefractie
detectori de miscare
suport detectori miscare
sirena de interior
sirena de exteriror (optional )
accesorii ( cablu , sisteme de mascare cablu , etc)

 
Principalul criteriu in alegerea unei centrale pentru un sistem de alarma este numarul de zone. O zona este definita de spatiul care trebuie acoperit de un senzor. Cu cat avem mai multe spatii de acoperit, cu atat numarul de zone ale centralei trebuie sa fie mai mare. Atentie, insa: daca doi senzori se dubleaza, adica fixeaza acelasi obiectiv, acestia pot fi setati pe aceeasi zona.

Fiecare senzor acopera o zona. In functie de numarul de zone pe care vrem sa le monitorizam configuram si sistemul de alarma si de aici rezulta numarul de senzori ce trebuie instalati.


Numarul de senzori difera de la o situatie la alta. In mod normal, acesta variaza in functie de numarul de usi si ferestre sau alte spatii de acces intr-o incapere. Astfel, orice ferestra sau usa trebuie sa fie monitorizata” de cel putin un senzor de miscare.


Senzorii trebuie montati astfel incat fiecare sa aiba in raza lui de actiune o usa, o fereastra sau alt spatiu de acces intr-o incapere. Atentie mare: chiar daca aveti fereastra in baie, aici nu se monteaza senzori pentru ca aburul fierbinte poate declansa un detector de miscare cu infrarosu! In locurile cu caldura miscatoare, se recomanda montarea unor senzori speciali, care scaneaza atat cu infrarosii, cat si cu microunde. De asemenea, pentru exterior se folosesc senzori speciali, pentru a evita declansarea alarmei atunci cand se misca ceva din cauza vantului sau a animalelor mici.


Inainte sa armam alarma trebuie sa verificam ca nu cumva sa fie vreo fereastra sau usa deschisa, sa ne asiguram ca perdelele nu se misca din cauza curentului de aer cald venit de la calorifer sau a curentului de aer generat de aparatul de aer conditionat. In general, trebuie sa ne asiguram ca orice potentiala sursa de miscare este inlaturata. De asemenea, treuie sa avem grija pentru ca orice flux de aer indeajuns de cald poate fi detectat de senzori, declansand alarme false.


Ce imi trebuie ca sa primesc alerte pe telefon? In prezent, majoritatea centralelor de alarma de pe piata are incorporate un soft pentru comunicare. Centrala trebuie doar legata la o linie de telefon si la orice declansare a alarmei, la numarul de telefon respective va fi trimisa o alerta. Aceasta poate fi sonora sau mesaj SMS, in functie de capacitatile centralei. Daca centrala pentru care ati optat nu ofera aceasta posibilitate, se rezolva prin achizitionarea si instalarea unui modul GSM. Se pot seta si situatiile in care central sa trimita alertele pe telefom: la armare, la dezarmare, la declansarea alarmei etc.


Sunt dispositive ce semnalizeaza un contact NO/NC si se montează pe tocul uşilor sau al ferestrelor transmitand semnalulde alarmă către centrală în cazul deschiderii forţate a acestora. Nu detecteaza spargerea geamului.


Un senzor de geam spart detecteaza zgomotul produs la spargerea geamului si declanseaza sistemul de alarma.


Butoanele si pedalele de panica se folosesc in locatii speciale, cum ar fi casieriile si/sau birourile din unitatile bancare. In general, acestea se monteaza in locuri unde se lucreaza cu bani sau obiecte de valoare. Evident, ele pot fi montate si in magazine.


Da. Contactele magnetice nu inlocuiesc senzorii de miscare, ci ii completeaza. Ideal ar fi ca pe o fereastra (sau usa) sa avem montat un contact magnetic dublat de un senzor de miscare, oricare dintre ei putand declansa alarma in caz de intrare prin efractie.



Detecteaza întreruperea unei raze infraroşii(nedetectabila de ochiul uman) emisă de către emiţătorul barierei catre receptor. Această rază este receptionată de către receptorul barierei care este aliniat optic cu emiţătorul. Se folosesc ca protecţie perimetrală fie pentru protejarea spaţiilor exterioare, fie pentru avertizarea accesului către zone interioare.


Senzorii trebuie montati astfel incat fiecare sa aiba in raza lui de actiune o usa, o fereastra sau alt spatiu de acces intr-o incapere. Atentie mare: chiar daca aveti fereastra in baie, aici nu se monteaza senzori pentru ca aburul fierbinte poate declansa un detector de miscare cu infrarosu! In locurile cu caldura miscatoare, se recomanda montarea unor senzori speciali, care scaneaza atat cu infrarosii, cat si cu microunde. De asemenea, pentru exterior se folosesc senzori speciali, pentru a evita declansarea alarmei atunci cand se misca ceva din cauza vantului sau a animalelor mici.


Numarul de senzori difera de la o situatie la alta. In mod normal, acesta variaza in functie de numarul de usi si ferestre sau alte spatii de acces intr-o incapere. Astfel, orice ferestra sau usa trebuie sa fie monitorizata” de cel putin un senzor de miscare.

Un dispecerat centru alarmă este o unitate centralizată care monitorizează în permanență semnalele de alarmă provenite de la sistemele de securitate ale clienților (de exemplu, alarme antiefracție, incendiu, panică, etc.). Acesta are rolul de a detecta orice activitate suspectă sau semnal de alertă emis de sistemul de alarmă instalat la locuința sau afacerea unui client.

Dispeceratul poate interveni rapid în cazul unei alerte, contactând autoritățile competente (poliție, pompieri, ambulanță) sau trimițând echipe de intervenție pentru a verifica situația la fața locului. De asemenea, în cazul în care sistemul de alarmă trimite un semnal de falsă alarmă, dispeceratul poate contacta clientul pentru a verifica cauza și a preveni o intervenție inutilă.

Dispeceratele sunt dotate cu echipamente de comunicare avansate și monitorizare 24/7 pentru a asigura o reacție promptă și eficientă în orice situație de urgență.

Leave a Comment